Bagaimana Dengan Menyimpan Melalui Takaful Anda Mampu Menjamin Masa Depan Anda.?? Jom Buat Appointment Untuk Keterangan Percuma.

Sunday 28 August 2016

KISAH PENGAJARAN UNTUK ANDA YANG BELUM MEMPUNYAI SIMPANAN PERLINDUNGAN TAKAFUL

BILA TERBACA KERATAN AKHBAR INI, TERINGAT SATU KISAH SEPASANG SUAMI ISTERI..
Si isteri sgt menentang keputusan suami utk mengambil polisi takaful kerana memikirkan kewangan keluarga yang terhad.
Sang suami berfikiran jauh dan mengambil keputusan utk ambil polisi takaful tanpa pengetahuan si isteri..
Beberapa bulan kemudian, sang suami kemalangan dan meninggal dunia.. Maka bersedihlah si isteri dan keluarga. Dilihatnya wajah anak2 mereka yg masih kecil. Kesian.. Anak2 yang masih kecil yg tidak mengerti apa2. Hidup tanpa ayah..
Kini si ibu perlu memikul tanggungjawab sebagai ayah+ibu.. Perlu mencari rezeki untuk membesarkan anak2. Perbelanjaan sekolah, keperluan harian, sewa rumah semuanya berlegar di fikiran.
Buntu apabila memikirkan bagaimana hendak menghadapi semua ini seorang diri.
Kemudian datang berita daripada adik arwah suami bahawa arwah ada mengambil pelan takaful. Alangkah terkejutnya si isteri. Terus mereka berurusan dengan pihak takaful.
Si isteri menitiskan air mata, apabila syarikat takaful mengeluarkan cek RM100 Ribu sebagai pampasan atas kematian suaminya
Maka, bermulanya timbul kesedaran tentang kepentingan mengambil pelan takaful.
Si isteri menarik nafas lega, dengan duit pampasan ini dapatlah kiranya menguruskan keluarga berseorangan buat sementara waktu sebelum memikirkan langkah seterusnya.
Si isteri telah belajar akan kesilapannya dulu. Dengan duit pampasan yg ada, digunakan sedikit untuk mengambil pelan takaful utk dirinya. Hati berkata "kalaulah aku xde nnti, apalah yg akan ku tinggalkan utk anak2 ku? Diharap dgn pelan ini adalah sedikit peninggalan utk mereka"
Pelajaran buat isteri : Jangan larang suami ambil pelan takaful, jika mereka tiada, itulah peninggalan buat anda.
Pelajaran buat suami : Jadilah suami yang bertanggungjawab. Fikirkan tentang nasib isteri dan anak2 apabila kita tiada nanti.
Saya bukan memaksa anda, tapi tidak salah kita merancang yang terbaik untuk keluarga kita sendiri. Fikir, muhasabah.. krn Allah dah kata : Datanglah sakaratulmaut yang sebenar-benarnya, itulah yang kamu selalu lari daripadanya (qaf:19).

Bagaimana nak MENDAFTAR.??
Hubungi saya dengan segera.

Sharif Muzzammil
call/pm/wasap: 013 540 5069
Etiqa Takaful Berhad
follow myPage : Jom Buat Appointment

No comments:

Post a Comment